poniedziałek, 6 lipca 2015

Zaprojektowanie nasadzeń na działce ogrodniczej - Gdynia

Praca u Klienta w Gdyni. Przedmiotem było zaprojektowanie nasadzeń na działce ogrodniczej o wymiarach ok 250 m. Odchwaszczenie istniejących rabat, wertykulacja i naprawa istniejącego trawnika oraz ułożenie chodnika z kostki betonowej od furtki do schodów domu.

Zaproponowałam Klientce nasadzenia naokoło domu - od strony południowej tawuły japońskie GOLDFLAME, od strony północnej 3  x odmiany funkii oraz od strony wschodnio-północnej odmiany żurawek. 

Z racji "problemów z sąsiadem" nasadzenia z iglaków wzdłuż płotu nie powiodły się. Sąsiad zażądał niskich nasadzeń więc Klienta zdecydowała się na pas z lawendy. Od strony alejki posadzone zostay berberysy w wybarwieniu bordowym. 

Z racji ilości prac zdjęć niewiele. 












6 komentarzy:

  1. Ja jeszcze nigdy nie miałam takich problemów, ale faktycznie samo dbanie o nasz ogród to jest dość mocno wymagająca praca. Dlatego ja także jestem zdania, że w każdym ogrodzie zdecydowanie przydają się różnego rodzaju urządzenia. Jednym z nich na pewno jest wertykulator spalinowy https://garden-system.pl/spalinowe-c171 który również od niedawna jest u mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie samo zaprojektowanie nasadzeń jest niezwykle ważną kwestią i muszę przyznać, że ja również tak robiłam. Całkiem niedawno czytałam na stronie https://www.lovethegarden.com/pl-pl/artykul/jak-skutecznie-zwalczyc-mrowki-i-pajaki-w-ogrodzie w jaki sposób należy zwalczać mrówki oraz pająki, kiedy jest ich zbyt dużo w naszym ogrodzie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak najbardziej zanim coś posadzimy w naszym ogrodzie to oczywiście warto jest to zaplanować wcześniej. Nie zapominajmy także o samym nawadnianiu, gdyż ono jest niezwykle ważne. Ja bardzo chętnie korzystam ze sklepu https://www.podlane.pl/ ponieważ tam mogę kupić wiele rzeczy do podlewania ogrodu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście takie kwestie są bardzo istotne jeśli oczywiście chcemy mieć bardzo ładny ogród. W sumie ja również od niedawna posiadam bardzo fajne meble ogrodowe https://ogrodolandia.pl/ więc wypoczynek jest jak najbardziej na wysokim poziomie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio planowałem renowację mojego tarasu i zastanawiałem się, jakie meble wybrać. Szczególnie narożnik ogrodowy stanowił dla mnie wyzwanie. Na szczęście natknąłem się na świetny artykuł, który pomógł mi w dokonaniu wyboru: https://www.naszagazeta.info/artykul-4media/24586,jak-dopasowac-idealny-naroznik-ogrodowy-na-swoj-taras. Dzięki niemu mogłem dostosować narożnik idealnie do mojego tarasu. Polecam wszystkim, którzy mają podobny dylemat!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiele osób debatuje nad tym, jak udekorować swój ogród czy taras, aby był nie tylko funkcjonalny, ale też stylowy. Wszystko zaczyna się od odpowiedniego meblowania, a niewielu wie, że kluczowym elementem mogą być właśnie meble z technorattanu. Przejrzałem artykuł https://tygodnik.pl/pl/639_artykuly-sponsorowane/14371_jak-dopasowac-stylowy-stol-do-technorattanowego-naroznika-na-tarasie.html, który dostarcza wielu ciekawych pomysłów na dekoracje. Jestem teraz przekonany, że stylowy stół z technorattanu może całkowicie odmienić wygląd naszego ogrodu czy tarasu.

    OdpowiedzUsuń